Demo1
Demo2
Struktuur |
|
Ülesande püstitus
|
Harjutuse ja ülesande eesmärkideks on tutvuda erinevate tüüpalgoritmidega koostamisega ja realiseerimisega. Vaadeldakse lihtsaid tegevusi üksikväärtustega (arvud ja iekstid), operatsioone massiividega (loenditega): summade ja ekstreemumide leidmine, otsimine jm. Oluline koht on protsesside juhtimisel: kordused ja valikud ning parallelsed protsssid ning tegevuste jaotamisel protseduuride (spraitide) vahel ning sündmuste kasutamisel.
Laval on joonistatud suvalise kujuga labürint, mille seinadest läbiminek peab olema välistatud, Kasutaja (mängija) peab peab võimalikult kiiresti jõudma algpunktist lõpppunkti, liigutades nooleklahvidega vastavat spraiti, näiteks Pacmani.Allpool on toodud prototüübi näide
Raja läbimisel peab vastama mitmesugustele küsimustela ja lahendama erinevaid ülesandeid:
- aritmeetika põhitehted (liitmine, lahutamine, korrutamine, ...)
- valemite väärtuste leidmine,
- etteantud märkide sisestamine,
- vastamine erinevatele küsimustele (viktoriin või test),
- sõnade tõlkimine inglise keelest eesti keelde ja vastupidi jmt
- arvude summa ja ekstreemumide (min ja max)
- ...
Rakendus fikseerib ka raja läbimise aja, Vale vastuse korral määratakse trahv (sekundites), mis lõpus liidetakse "puhtale" ajale. Kui loobutakse vastamisest, on trahv suurem, näiteks kahekordne.
Analüüs ja disain, Labürindi kavandamine ja joonistamine
Labürindi saab teha joonistamisredaktoriga, Mingeid erilisi nõudeid ei ole, Seinad võiks olla võrlemisi paksud, Väga õhukese seina korral võib suurema sammu korral Pacman "hüppata" senast üle,
Seinad võiks olla kõik ühte värvi, sest üheks parimaks võimaluseks Pacmani liikumise juhtiiseks (piiramiseks) on ploki <puudutab värvi> kasutamine (vt leht Liikumine), Peamisteks tööriistadeks on Joon, Ristkülik, Pintsel ja Kustutaja, Pilti võib suvalisel ajal muuta ja täiendada,
NB! Labürindi võib realiseerida spraidina või taustana, Vimane variant on mõnevõrra parem (stabiilsem), Võib olla ka mitu tausta, näiteks tasemete valimiseks
Objektid_5_
KPP_1
Rehmaatika_
|
|